جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

معروف محبوب | بهترین پاسور والیبال ایران امروز ۳۸ ساله شد

  • کد خبر: ۱۸۹۷۳۷
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
معروف محبوب | بهترین پاسور والیبال ایران امروز ۳۸ ساله شد
همه چیز درباره ستاره‌ای که امروز ۳۸ ساله می‌شود و بیش از آنکه معروف باشد، محبوب است.

شهرآرانیوز، سعید معروف، پاسور نامدار والیبال ایران در بیست و هشتمین روز از مهر سال ۱۳۶۴ در شهر والیبال دوست ارومیه متولد شد و شاید کمتر کسی باورش می‌شد او از هوش سرشارش در یکی از حساس‌ترین پست‌های والیبالی بهره بگیرد. معروف بسکتبال هم بازی کرد و در دو صحرانوردی هم دستی داشت، اما دسـت روزگار او را به سمـت والیــبــال کشاند تا بالاخـره در این رشته ورزشی به اوج آرزوهایش برسد.
ویژگی منحصر به فرد معروف که او را بیش از معروفیت محبوب کرد، شخصیت او بود. شخصیتی که از «معروف» یک بازیکن محبوب نزد مردم ساخت.

قصه یک عمر افتخار

روزی که امیر حسینی، پاسور تیم ملی از لیست کنار گذاشته شد تا سعید معروف جای او را بگیرد، همه از نشاندن یک جوان کم نام و نشان به جای حسینی بزرگ شوکه شدند. شاید همین ریشه اصلی اختلافات دو ستاره تاریخ والیبال ایران با یکدیگر بود که هیچ گاه حسینی نتوانست معروف را ببخشد. با این همــــه سعید معروف به سرعت مسیر ترقی در والیبال را طی و کاری کرد تا دیگر هیچ کس از حسینی سخن به میان نیاورد و همه به تماشای نمایش چشمگیر او بنشینند و از آن لذت ببرند. او از سال ۸۲ و با تیم پگاه شهر ارومیه وارد دنیای والیبال شد و از همان سال هم در تیم ملی زیر نوزده سال به میدان رفت.

مدال برنز قهرمانی جوانان جهان در همان سال معروف را خیلی سریع معروف کرد. او همراه سایر جوانان نسل طلایی والیبال ایران، از محمد موسوی گرفته تا امیر غفور راه سعادت را در پیش گرفت و همراه تیم ملی زیر بیست سال هم یک سال بعد نقره آسیا را به دست آورد. معروف در تیم ملی شش طلا و دو نقره بازی‌های آسیایی را داشته و یک بار هم با تیم ملی بزرگ سالان در سال ۲۰۱۷ برنز جام قهرمانان بزرگ جهان را به دست آورده است.

دلبری برای تیم‌های باشگاهی

معروف برای تیم‌های باشگاهی، چه داخلی و چه خارجی همواره ستاره‌ای دلبرانه بوده است. بازیکنی که با قدرت خلاقیت و هوش بالای خود و جاخالی‌های معروفش هوش از سر هر هواداری می‌برد.

او در کارنامه خود سه قهرمانی در باشگاه‌های آسیا و سه قهرمانی در لیگ برتر ایران دارد و در باشگاه‌های خارجی هم توانسته در کشور‌های ایتالیا، روسیه، چین و ترکیه بازی کند. قهرمانی در سوپرلیگ چین، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با تیم روسی و قهرمانی لیگ برتر روسیه از دیگر افتخارات باشگاهی آقای افتخارات والیبال ایران است.

ارتش یک نفره معروف

فوق ستاره والیبال ایران در کسب عناوین فردی ارتش یک نفره است. مردی که با همان چهره آرام و درون گرا توانسته مجموعه بزرگی را در خانه جمع کند. معروف تا دلتان بخواهد بهترین پاسور تورنمنت‌های مختلف بوده است. از لیگ برتر ترکیه و روسیه و چین بگیرید تا بهترین پاسور لیگ جهانی ۲۰۱۴ و انتخابی دو المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶. معروف در سال ۱۳۹۴ هم بهترین ورزشکار سال ایران شد و توانست گوی سبقت را از همتایانش در سایر رشته‌های ورزشی و به خصوص فوتبال بگیرد. محبوبیت عجیب و غریب معروف از همان روز آغاز شد.

خداحافظی تلخ آقای محبوب

با پایان المپیک توکیو و تغییر و تحولاتی که فدراسیون در رأس کادر فنی به دنبال آن بود، به ناگاه سعید معروف از تیم ملی خداحافظی کرد. خداحافظی‌ای که در جریان بازی‌های باشگاه‌های آسیا انجام شد و در آن موقع هیچ کس دلیل این مسئله را نفهمید. تا اینکه ماه‌ها بعد سعید معروف در یک مصاحبه اینترنتی اعلام کرد پیش از آنکه او را کنار بگذارند، خودش رفته است.
آمدن کادر فنی ایرانی بر سر کار و اختلافات بهروز عطایی و معروف از مهم‌ترین دلایل پنهان این خداحافظی بود و معروف ظاهرا به همین خاطر نمی‌خواسته از سوی عطایی کنار گذاشته شود و خودش رفته است. چنانکه بعدتر عطایی با میلاد عبادی پور این کار را کرد و این مسئله او را دل خور کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->